Carla Dijk is geboren te Helmond in 1957. Zij volgt de opleiding docent handvaardigheid. Om haar beeldende ontwikkeling te ondersteunen volgt zij op latere leeftijd de Hogeschool voor de Kunsten (Artez) te Arnhem, waar zij is afstudeerd in 1996.
Carla maakt keramische objecten waarin vaak architectonische vormen terugkomen. Deze objecten zijn veelal gedecoreerd en Raku gestookt.
Afbeeldingen: Carla Dijk (bron Keramiek Kring Limburg); Carla in haar atelier (bron website kunstenaar); groep keramische huisjes (bron website kunstenaar); drie Raku gestookte huizen (bron website kunstenaar); keramische doos (bron Peerdeman Auctions Utrecht); twee keramische objecten op cortenstaal sokkels (bron website kunstenaar); signatuur CD (bron Peerdeman Auctions Utrecht).
Haar werk is geïnspireerd op de eigen woonomgeving en op de rijkdom van motieven op de huid van het object, motieven die ze zelf maakt of put uit onder andere de Islamitische en Afrikaanse bouwkunst. In haar architectonische objecten speelt ze bovenal met de begrippen vijandigheid en gastvrijheid, beschermen en uitnodigen.
Carla Dijk is geboren te Helmond in 1957. Zij volgt de opleiding docent handvaardigheid. Om haar beeldende ontwikkeling te ondersteunen volgt zij op latere leeftijd de Hogeschool voor de Kunsten (Artez) te Arnhem, waar zij is afstudeerd in 1996.
Carla maakt keramische objecten waarin vaak architectonische vormen terugkomen. Deze objecten zijn veelal gedecoreerd en Raku gestookt.
Afbeeldingen: Carla Dijk (bron Keramiek Kring Limburg); Carla in haar atelier (bron website kunstenaar); groep keramische huisjes (bron website kunstenaar); drie Raku gestookte huizen (bron website kunstenaar); keramische doos (bron Peerdeman Auctions Utrecht); twee keramische objecten op cortenstaal sokkels (bron website kunstenaar); signatuur CD (bron Peerdeman Auctions Utrecht).
Atelier: Haagstraat 11
6333 EP Schimmert
Bezoek haar website: https://www.carladijk.nl
Haar werk is geïnspireerd op de eigen woonomgeving en op de rijkdom van motieven op de huid van het object, motieven die ze zelf maakt of put uit onder andere de Islamitische en Afrikaanse bouwkunst. In haar architectonische objecten speelt ze bovenal met de begrippen vijandigheid en gastvrijheid, beschermen en uitnodigen.